Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Jak najít planetku v archivu SkyMorph

Jak najít planetku v archivu SkyMorph

Prohlížením archivních CCD snímků databáze SkyMorph je možné objevit nové, dosud neevidované planetky. Na to, abyste se sami mohli přesvědčit o pravdivosti tohoto tvrzení, přikládá následující seriál Stefana Kürtiho podrobný návod, převzatý z www.skaw.sk.

1. Ako objaviť novú planétku v archíve SkyMorph - 1. diel (získanie snímkov z archívu)
  2. Ako objaviť novú planétku v archíve SkyMorph - 2. diel (identifikácia pohybujúcich sa objektov)
  3. Ako objaviť novú planétku v archíve SkyMorph - 3. diel (hľadanie pozícií z ďaľších nocí)
  4. Ako objaviť novú planétku v archíve SkyMorph - 4. diel (zaslanie pozorovaní do Minor Planet Center)

Štítky: Planetky, SkyMorph

4. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 21. 1. do 27. 1. 2019. Měsíc bude v úplňku a 21. 1. ráno proběhne úplné zatmění Měsíce. Večer je vidět Mars a Uran, ráno nastává konjunkce Venuše a Jupiteru. Stále ještě můžeme doporučit i kometu 46P/Wirtanen. Dočkali jsme se startu Delta IV Heavy s něčím, co zřejmě připomíná HST, jen bude koukat na Zemi. Před 25 lety odstartovala mise Clementine, tehdy po dlouhé době další průzkumník Měsíce.