Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Existence Dopplerova jevu je známa snad každému, kdo se trochu zajímá o fyziku nebo astronomii, třebaže ve školních osnovách pro gymnázia se jako učební látka v posledních dvou desítiletích nevyskytoval. Možná méně známý je jeho přesnější matematický popis.

Zde najdete dvoudílný článek Miroslava Šulce o Dopplerovi, Dopplerově jevu a jeho významu pro praxi.

1. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl první
  2. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl druhý

Štítky: Dopplerův jev, Fyzika

37. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 9. do 19. 9. 2021. Měsíc dorůstá od první čtvrti k úplňku a projde kolem Jupiteru se Saturnem. Večer je vidět také Venuše. Aktivita Slunce je nízká, ale mohli jsme konečně vidět řadu skvrn. Očekáváme velmi zajímavou soukromou misi Crew Dragonu s názvem Inspiration4. Rušno je i v okolí ISS, kde po ruské vycházce probíhá japonsko-francouzská. V týdnu mají odstartovat další várky družic pro satelitní internet – 36 OneWebů a 51 Starlinků. Po dvou startech čínských raket v minulém týdnu tu máme další i v tom následujícím. Před 70 lety zemřel významný český astronom František Nušl.

Metla čarodejnice

Ďalšia časť hmloviny Riasy.