Úvodní strana  >  Rady  >  Seriály  >  Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Dopplerův jev ve fyzice a astronomii

Existence Dopplerova jevu je známa snad každému, kdo se trochu zajímá o fyziku nebo astronomii, třebaže ve školních osnovách pro gymnázia se jako učební látka v posledních dvou desítiletích nevyskytoval. Možná méně známý je jeho přesnější matematický popis.

Zde najdete dvoudílný článek Miroslava Šulce o Dopplerovi, Dopplerově jevu a jeho významu pro praxi.

1. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl první
  2. Dopplerův jev ve fyzice a astronomii - díl druhý

Štítky: Dopplerův jev, Fyzika

4. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 21. 1. do 27. 1. 2019. Měsíc bude v úplňku a 21. 1. ráno proběhne úplné zatmění Měsíce. Večer je vidět Mars a Uran, ráno nastává konjunkce Venuše a Jupiteru. Stále ještě můžeme doporučit i kometu 46P/Wirtanen. Dočkali jsme se startu Delta IV Heavy s něčím, co zřejmě připomíná HST, jen bude koukat na Zemi. Před 25 lety odstartovala mise Clementine, tehdy po dlouhé době další průzkumník Měsíce.