Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. duben 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. duben 1999

Start sondy STARDUST

Uznání: Stardust Mission Team, NASA

NASA vypouští silné rakety. Jedna taková raketa Delta II, nedávno vynesla sondu STARDUST do okolí Sluneční soustavy. STARDUST bude fotografovat kometu Wild v roce 2004 při svém přiblížení a vrátí se se vzorky mezihvězdného prahu v roce 2006 zpět na Zemi. V současnosti zústává mnoho neznámého o primordiální distribuci velikostí a i o tvaru těchto prachových zrn. Nahoře: na straně přimontovaná kamera fotografovala oddělení pomocných raket na pevné palivo ve výšce asi 21km nad zemí.

Štítky: Stardust, Kosmická loď

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.