Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. prosinec 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. prosinec 2003

Podrobný snímek Tváře na Marsu

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Nebyla by to paráda, kdyby mraky byly želvami? Nebyla by to paráda, kdyby prádlo na křesle v pokoji bylo hodné strašidlo? Nebyla by to paráda, kdyby skalisté výběžky na Marsu byly tvářemi nebo meziplanetárními monumenty? Mraky jsou ale malé vodní kapky vznášející se ve vzduchu. Prádlo je bavlna, vlna nebo plast utkaný do oděvu. Slavný marťanský skalní výběžek, známý jako Tvář na Marsu se jeví být docela nepodobný člověku, když je vidět jasněji - jak ukazuje nedávno zveřejněná fotografie nahoře. Je skutečnost nudná?
Nikdo neví, proč mraky blýskají. Nikdo nezná geologickou historii Marsu. Nikdo neví, proč prádlo na křesle páchne(voní) jako root beer(sladká limonáda). Porozumění skutečnosti vyvolává další otázky. Záhady a dobrodružství nejsou nikdy daleko. Možná, že dobrá zábava i objevy jsou právě na cestě.

Štítky: Face on mars, Root beer

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.