Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. prosinec 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. prosinec 2003

Podrobný snímek Tváře na Marsu

Uznání: Malin Space Science Systems, MGS, JPL, NASA

Nebyla by to paráda, kdyby mraky byly želvami? Nebyla by to paráda, kdyby prádlo na křesle v pokoji bylo hodné strašidlo? Nebyla by to paráda, kdyby skalisté výběžky na Marsu byly tvářemi nebo meziplanetárními monumenty? Mraky jsou ale malé vodní kapky vznášející se ve vzduchu. Prádlo je bavlna, vlna nebo plast utkaný do oděvu. Slavný marťanský skalní výběžek, známý jako Tvář na Marsu se jeví být docela nepodobný člověku, když je vidět jasněji - jak ukazuje nedávno zveřejněná fotografie nahoře. Je skutečnost nudná?
Nikdo neví, proč mraky blýskají. Nikdo nezná geologickou historii Marsu. Nikdo neví, proč prádlo na křesle páchne(voní) jako root beer(sladká limonáda). Porozumění skutečnosti vyvolává další otázky. Záhady a dobrodružství nejsou nikdy daleko. Možná, že dobrá zábava i objevy jsou právě na cestě.

Authors & editors: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (USRA) ; česky Josef Chlachula

Odkaz na originální APOD

Štítky: Face on mars, Root beer

17. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 25. 4. do 1. 5. 2016. Měsíc ubývá k poslední čtvrti. Večer je nejlépe vidět planeta Jupiter. V druhé polovině noci můžeme pozorovat Saturn a Mars. Z dostupnějších komet se nabízí dvě – C/2014 S2 (PanSTARRS) a 252P/LINEAR. Skvrny na Slunci budou spíše ojedinělé. Do vesmíru se vydala družice Sentinel-1B. Rusové chystají inaugurační start z nového kosmodromu na Dálném východě. Start rakety chystají také Indové.

Jupiter a dvojitý přechod měsíců Ganymed a Io