Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. duben 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. duben 2007

Asteroid a galaxie

Uznání: Robert Long

Koncem minulého března se kolem Země planety Země mihla planetka 2006 VV2 třídy Apollo a přiblížila se na 3,4 miliónů kilometrů, neboli asi na 8,8 násobek vzdálenosti Země-Měsíc. Vzhledem k blízkosti její dráhy k Zemi a jejímu odhadovanému průměru přes 1 kilometr je 2006 VV2 klasifikována jako potenciálně nebezpečná planetka. Při velice očekávaném průletu se procvičovaly velké i malé dalekohledy, neboť až do roku 2036 není znám průlet žádné další planetky srovnatelného rozměru. Tento teleskopický pohled je složený ze série snímků pořízených zhruba během hodiny 28. března z Vado v Novém Mexiku. Planetka putuje od středu doleva dolů a prochází velice blízko galaxie M81. Vedle ní je napravo samozřejmě její společnice galaxie M82, M81 je ve skutečnosti 12 miliónů světelných let daleko ve srovnání se vzdáleností planetky zhruba 15 světelných sekund.

Štítky: Apollo, Asteroid, M82, M81, 2006 vv2