Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. červenec 2012

Ranní seřazení hvězd a planet

Uznání a copyright: Yuri Beletsky (Las Campanas Observatory, Carnegie Institution for Science)

Lidé s pejsky časně ráno na procházce dostávali minulý týden vizuální pamlsek formou seřazených hvězd a planet. Na snímku nahoře je snadno vidět zleva doprava otevřená hvězdokupa Plejády, Jupiter, Venuše a hvězda "Následovník" Aldebaran, to vše na hvězdném pozadí. Snímek pochází z pouště Atacama v západní Jižní Americe. Nad východním obzorem je již vidět záře vycházejícího Slunce. Po zbytek měsíce se pro chodce před úsvitem na celé planetě Zemi budou Jupiter a Venuše i nadále blyštět, i když už nyní se tyto ranní planety promítají mimo spojnice s jejich vzdálenými hvězdnými partnery.

Štítky: Mars, Opportunity rover, Greeley Haven, Mouse over

35. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 29. 8. do 4. 9. 2016. Měsíc bude v okolí novu. I po těsné konjunkci jsou ještě nízko na západě vidět planety Jupiter a Venuše. Večer na jihozápadě jsou nízko nad obzorem také Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Juno se opět protáhla kolem Jupiteru. Raketa Falcon 9 se chystá k dalšímu startu.

Saturn ... Pokud ne nejkrásnější, tedy bezpochyby jedna z nejkrásnějších planet Sluneční soustavy. Po Jupiteru druhá největší, šestá, co do vzdálenosti od Slunce. Pozorovali ji již starověcí astronomové a tak budeme jen těžko pátrat po jejím objeviteli. Pojmenován je po římském bohu Saturnovi, jež