Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. červenec 2012

Ranní seřazení hvězd a planet

Uznání a copyright: Yuri Beletsky (Las Campanas Observatory, Carnegie Institution for Science)

Lidé s pejsky časně ráno na procházce dostávali minulý týden vizuální pamlsek formou seřazených hvězd a planet. Na snímku nahoře je snadno vidět zleva doprava otevřená hvězdokupa Plejády, Jupiter, Venuše a hvězda "Následovník" Aldebaran, to vše na hvězdném pozadí. Snímek pochází z pouště Atacama v západní Jižní Americe. Nad východním obzorem je již vidět záře vycházejícího Slunce. Po zbytek měsíce se pro chodce před úsvitem na celé planetě Zemi budou Jupiter a Venuše i nadále blyštět, i když už nyní se tyto ranní planety promítají mimo spojnice s jejich vzdálenými hvězdnými partnery.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mars, Opportunity rover, Greeley Haven, Mouse over

36. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 31. 8. do 6. 9. 2015. Měsíc bude v poslední čtvrti, čeká nás několik zákrytů včetně jasného Aldebaranu. Na večerní obloze je nízko nad obzorem Saturn. Ráno je vidět Venuše a Mars. Aktivita Slunce byla zvýšená. Vesmírná stanice je v permanenci. Po nákladní HTV-5 se nyní chystá Sojuz TMA-18M s tříčlennou posádkou.

Pluto