Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. červenec 2012

Ranní seřazení hvězd a planet

Uznání a copyright: Yuri Beletsky (Las Campanas Observatory, Carnegie Institution for Science)

Lidé s pejsky časně ráno na procházce dostávali minulý týden vizuální pamlsek formou seřazených hvězd a planet. Na snímku nahoře je snadno vidět zleva doprava otevřená hvězdokupa Plejády, Jupiter, Venuše a hvězda "Následovník" Aldebaran, to vše na hvězdném pozadí. Snímek pochází z pouště Atacama v západní Jižní Americe. Nad východním obzorem je již vidět záře vycházejícího Slunce. Po zbytek měsíce se pro chodce před úsvitem na celé planetě Zemi budou Jupiter a Venuše i nadále blyštět, i když už nyní se tyto ranní planety promítají mimo spojnice s jejich vzdálenými hvězdnými partnery.

Štítky: Mouse over, Opportunity rover, Greeley Haven, Mars

9. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 23. 2. do 1. 3. 2015 Měsíc je kolem první čtvrti. Večer minula jasná Venuše planetu Mars. Jupiter je vidět celou noc. Saturn je vidět nejlépe ráno. Aktivita Slunce je nízká. Mapa zobrazuje oblohu ve středu 25. února v 19:00 SEČ.

Kometa C/2014 Q2 Lovejoy

Dějiny jsou plné komet. Zejména legendy o historických událostech či nejrůznější proroctví nás tímto dojmem dozajista naplní. Kometu, dokonce snad tu nejslavnější Halleyovu, nalezneme například na slavné Tapisérii z Bayeux, znázorňující okolnosti normanské invaze do Anglie v roce 1066. Slavná

Měsíc v souhvězdí Býka

Foceno přes Canon EOS 450D. Objektiv Porst 2,8/35. U Měsíce je v mracích výrazný ohybový jev.