Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  20. sjezd České astronomické společnosti

20. sjezd České astronomické společnosti

Jubilejní 20. sjezd ČAS proběhne v jubilejním 100. roce existence ČAS.

Místo konání akce: Kraví hora 522/2, Veveří, Brno, Česko
Typ akce: ČAS
Termín konání akce: 01.04.2017 od 10:00 – 02.04.2017 do 13:00

Sjezd bude volit nové vedení na 4 roky, čestné členy, přijímat usnesení a rezoluce. Sjezdu se mohou účastnit všichni členové ČAS, volební právo mají jen delegáti. Nutná je registrace na cas@astro.cz.

Štítky: Sjezd, ČAS, Sjezd ČAS 2017

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Pozoruhodná planetární mlhovina v Lištičce.

Tato mlhovina (Činka) je kromě svého krásného vzhledu originální také svým tvarem. Podle některých studií by centrální hvězda (jinak namodralý trpaslík, který je pozorovatelný na snímku) mohla být součástí dvojhvězdy. Na noční obloze je absolutně nejfotografovanější planetární mlhovinou, jež zabírá zhruba 15 úhlových minut a má průměr 2.5 ly!