Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. květen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. květen 2007

Východ slunce z povrchu Gliese 581c

Uznání a copyright ilustrace: Karen Wehrstein

Jak by mohl vypadat východ slunce na Gliese 581c? Jeden takový umělecký dohad je vidět nahoře. Gliese 581c je zatím Zemi nejpodobnější kdy objevená planeta a nachází se asi 20 světelných let daleko. Centrální červený trpaslík je malý a červenější než naše Slunce, ale jedna z nedávno obíhajících planet se vyskytuje v obyvatelné zóně, kde by mohla na jejím povrchu existovat kapalná voda. I když se tato planeta od Země velice liší, obíhá blíže než Merkur a je pětkrát hmotnější než Země, tak je kandidátem nejen na oceány, ale také na život oceány umožňovaný. Pokud budoucí pozorování potvrdí kapalnou vodu, tak se Gliese 581c může stát hodnotným cílem nebo přestupní stanicí pro budoucí mezihvězdné cestovatele ze Země. Nahoře je kresba hypotetického východu červeného trpaslíka Gliese 581 přes mraky nad klidným oceánem planety Gliese 581c.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Venuše, Jižní pól, Mračna

16. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 13. 4. do 19. 4. 2015. Měsíc směřuje k novu. Večer je vidět výrazná Venuše na západě a Jupiter vysoko na jihu. Saturn je vidět nejlépe v druhé polovině noci a ráno. Přichystán je start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Začínají večerní přelety Mezinárodní vesmírné stanice.

Jupiter se třemi měsíci