Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Den s Vílou Izerínou s astronomickým programem

Den s Vílou Izerínou s astronomickým programem

Astronomický ústav AV ČR vás i letos zve na akci s astronomickým programem na Jizerce, pořádané ve spolupráci s Klubem astronomů Liberecka - pobočkou České astronomické společnosti, Jizerskou oblastí tmavé oblohy, Panským domem a Muzeem Jizerských hor.

Místo konání akce: Jizerka, Kořenov, Česko
Termín konání akce: 07.10.2017 od 10:00 do 23:59

Od 10 hodin pozorování Slunce dalekohledy se speciálními filtry, případně za zatažené oblohy pozorování pozemských objektů (za deště se nepozoruje). Po skončení dětského programu povídání o obloze pro celou rodinu (ve Sklárně) a po setmění pozorování noční oblohy dalekohledy a škola souhvězdí (před Sklárnou). Zajišťuje Klub astronomů Liberecka - pobočka České astronomické společnosti. Poslední autobus kyvadlové dopravy odjíždí z parkoviště Na Mořině ve 21 hodin. Vstup zdarma.

Den s Vílou Izerínou s astronomickým programem 7. října 2017. Autor: AsÚ AV ČR.
Den s Vílou Izerínou s astronomickým programem 7. října 2017.
Autor: AsÚ AV ČR.

Štítky: Jizerská oblast tmavé oblohy

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.