Úvodní strana  >  Kalendář akcí  >  Slavnostní otevření Planetární stezky

Slavnostní otevření Planetární stezky

A tak jako se klíčem otevírají řeky pro vodáky a tímto slavnostním aktem se začíná plavecká sezóna, i my uděláme symbolické otevření první sezóny naší kosmické naučné stezky. Dne 13. května v 11 hodin přijďte ke Slunci, tj. na cyklostezku na pravém břehu Vltavy na severním konci Prahy (Bohnice - Zámky).

Místo konání akce: Praha - Bohnice - Zámky
Typ akce: Nezařazeno
Termín konání akce: 13.05.2018 od 11:00

Planetární stezka, sluneční soustava zmenšená 1 : 1 000 000 000, je postavená podél již existující cyklostezky (v části mezi Sluncem a Uranem) a zároveň i pěší procházkové stezky údolím Vltavy, mající počátek v Praze (Bohnice-Zámky) a končící u obce Máslovice (a na protějším břehu u města Libčice nad Vltavou).

Planetární stezka údolím Vltavy dává projektu možnosti, které jiné planetární stezky u nás nemají, tj. přibližně 4 km téměř přímé cesty a většinou s možností volného výhledu na ostatní tělesa sluneční soustavy (Slunce - Saturn).

Planetární stezka údolím Vltavy se od ostatních podobných projektů odlišuje především rozsahem a podrobností provedení, do něhož jsou zahrnuty i trpasličí planety a větší měsíce planet. Celkem 17 zastávek.

Pokusíme se pro Vás připravit i malé překvapení pro pobavení, než se vydáte na meziplanetární cestu napříč celou nám známou sluneční soustavou.

Štítky: Planety, Planetární stezka

22. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 28. 5. do 3. 6. 2018. Měsíc bude v úplňku. Večer je nad severozápadem jasná Venuše a nad jihovýchodem Jupiter. Mars a Saturn zůstávají spíše ranními planetami. ISS dostala nové zásoby prostřednictvím nákladní lodi Cygnus. SpaceX už má za sebou v květnu dva starty a třetí je nachystán na tento týden. Před 160 lety byla objevena pěkná kometa Donati (1858).

Měsíc s Jupiterem v konjunkci