Úvodní strana  >  Novinky  >  Astronomové sledují rozdíly teplot dusíku v Mléčné dráze.
Adam Malíř Vytisknout novinku

Astronomové sledují rozdíly teplot dusíku v Mléčné dráze.

Hvězdnotvorná oblast v Mléčné dráze s označením G35.20-074N ležící 7 000 světelných let od Země byla sledována milimetrovým dalekohledem ALMA pod vedením holandských vědců. Disk tvořený zčásti dusíkem je zajímavý tím, že na jedné straně je dusík o 150 °C teplejší. Pomocí modelování vědci předpovídají rozpad tohoto disku. Zdroj phys.org.

Tvar hvězdného disku připomínající křídla motýla zachycený milimetrovým teleskopem ALMA.

Radioteleskopy ALMA na plošině Chajnantor v severní Chile ve výšce 5040 m n. m. Autor: luiscalcada.scienceoffice.org
Radioteleskopy ALMA na plošině Chajnantor v severní Chile ve výšce 5040 m n. m.
Autor: luiscalcada.scienceoffice.org

Adam Malíř

Popularizátor astronomie a fotograf narozen v roce 2003. Pravidelně navštěvuje astronomický kroužek hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích. Zajímá se o astronomii, matematiku, fyziku, robotiku a v neposlední řadě věnuje pozornost algoritmům v programování. Nakonec člen zajmového robotického kroužku na základní škole.

Štítky: Galaxie Mléčná dráha, Radioteleskop ALMA