Úvodní strana  >  Novinky  >  S hvězdárnou na Pardubickém zámku
Adam Malíř Vytisknout novinku

S hvězdárnou na Pardubickém zámku

V pátek 19. května 2017 v 17:00 - 23:00 SELČ proběhla již tradičně Muzejní noc na Pardubické věži. Díky přítomným popularizátorům z astronomického kroužku hvězdárny barona Artura Krause byl program perfektně zajištěn a návštěvníci tak měli možnost pozorovat naši hvězdu nebo měsíčky Jupitera, někdy i pozemní objekty jako byla Kunětická hora.

Muzejní noc na Pardubickém zámku proběhla úspěšně za jasného počasí.
Návštěvníci a popularizátoři sledují Sluneční protuberance ve chromosféře přes spektrální čáry H alfa vodíku (vpravo) a póry na fotosféře (vlevo). Autor: Adam Malíř
Muzejní noc na Pardubickém zámku proběhla úspěšně za jasného počasí. Návštěvníci a popularizátoři sledují Sluneční protuberance ve chromosféře přes spektrální čáry H alfa vodíku (vpravo) a póry na fotosféře (vlevo).
Autor: Adam Malíř

098022.jpg Autor: Adam Malíř

Autor: Adam Malíř

Děkujeme za návštěvu a těšíme se na Vás příště!

Hvězdárna v Pardubicích

Adam Malíř

Popularizátor astronomie a fotograf narozen v roce 2003. Pravidelně navštěvuje astronomický kroužek hvězdárny barona Artura Krause v Pardubicích. Zajímá se o astronomii, matematiku, fyziku, robotiku a v neposlední řadě věnuje pozornost algoritmům v programování. Nakonec člen zajmového robotického kroužku na základní škole.

Štítky: Muzejní noc

51. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 18. 12. do 24. 12. 2017. Měsíc bude v novu. Večer je vidět Neptun a Uran. Nad ránem je vidět Mars a Jupiter. Saturn s Venuší jsou u Slunce. Část posádky ISS přistála na Zemi, ke stanici se vydala nákladní loď Dragon, ale už v neděli také Sojuz MS-07 s dalšími třemi kosmonauty. Blue Origin vyzkoušela novou kabinu New Sheparda. Ariane 5 vynesla další čtyři navigační družice Galileo. 23. prosince očekáváme hned tři starty raket.