Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  26. říjen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 26. říjen 2000

Mapa Erosu

Uznání: NEAR Project, JHU APL, NASA

Tato mapa Erosu byla vytvořena z mozaiky snímků pořízených sondou NEAR Shoemaker, jež nyní obíhá kolem asteroidu s rozměry 40 x 14 x 14 kilometeru. V jednoduché válcové projekci nepravidelně tvarovaného světa se jednotlivé mapové snímky vždycky na koncích nekryjí. Zde představené názvy míst byly navženy tak, aby popisovaly geografii Erosu a zároveň zapadly do tématu. Jsou založeny na romantických postavách z historie a literatury různých kultur planety Země. Největším útvarem je Himeros, proláklina široká asi 10 kilometrů. V řecké mytologii, byl Himeros attendant Erosu a personifikací trvalé lásky. Today, after safely surveying Eros for the past eight months, NEAR Shoemaker is scheduled to make a record close approach to the asteroid, briefly flying to within about 6 kilometers of its surface. Images returned from that distance are expected to show features less than 1 meter across.

Štítky: Asteroid, Eros

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.