Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. květen 2009

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. květen 2009

Brazilská hvězdná noc

Uznání a copyright: Babak Tafreshi (TWAN)

Tento panoramatický snímek souhvězdí jižní oblohy ukazuje nádherný pohled na střed naší Mléčné dráhy. Snímek byl pořízen minulý měsíc nedaleko města Campos na severovýchodě státu Rio de Janeiro v Brazílii. V popředí je vidět pole cukrové třtiny jedné z místních farem. Pohled zabírá zleva doprava střed Galaxie ve Střelci, jasné hvězdy v ocasu Štíra, jižní nebeský pól vpravo nahoře nad mezerou v cukrové třtině, tmavou mlhovinu Uhelný pytel a Jižní kříž. V této hvězdnaté noci svítí také nejbližší hvězdná soustava Alfa Centauri a obří kulová hvězdokupa Omega Centauri.

Štítky: Souhvězdí, Jižní kříž, Panorama, Southern sky, Brazil

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.