Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. červenec 2010

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. červenec 2010

Západ slunečního zatmění nad Andami

Uznání a copyright: Janne Pyykkö

Po dlouhé cestě přes jižní Tichý oceán na východ dosáhl stín Měsíce 11. července u Jižní Ameriky země. Jak se úplné zatmění blížilo k západu, tak je zde vidět v siluetě Měsíc a Slunce nad západním obzorem nad Andami, skoro u jižního cípu kontinentu. Fotograf si našel dobré, ale větrné místo asi 400 metrů nad jezerem Lago Argentino, a poté co kameru připevnil na stativ, tak vylezl do záběru. Obloha mimo stínový kužel je vlevo stále jasná. Břehy jezera dole ozařují světla města El Calafate v Patagonii v Argentině.

Authors & editors: Robert Nemiroff (MTU) & Jerry Bonnell (USRA) ; česky Josef Chlachula

Odkaz na originální APOD

Štítky: Sluneční zatmění, Patagonia, Argentina, Tse, Andes

17. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 25. 4. do 1. 5. 2016. Měsíc ubývá k poslední čtvrti. Večer je nejlépe vidět planeta Jupiter. V druhé polovině noci můžeme pozorovat Saturn a Mars. Z dostupnějších komet se nabízí dvě – C/2014 S2 (PanSTARRS) a 252P/LINEAR. Skvrny na Slunci budou spíše ojedinělé. Do vesmíru se vydala družice Sentinel-1B. Rusové chystají inaugurační start z nového kosmodromu na Dálném východě. Start rakety chystají také Indové.

Jupiter a dvojitý přechod měsíců Ganymed a Io