Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. červen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. červen 2011

Pohled na Saturn ze sondy Cassini

Uznání: Images: Cassini Imaging Team, ISS, JPL, ESA, NASA; Video Compilation: Chris Abbas;
Music Credit & License: Video s hudbou nahoře ukazuje některé zajímavosti. V první zrychlené sekvenci (00:07) se objevuje svislá čára, která je ve skutečnosti tenkými prstenci Saturnu z boku. Brzy poté proletí kolem Saturnův měsíc. Další sekvence (00:11) ukazuje neobvyklý Saturnův vlnitý prstenec F, který je udržován dvěma pastýřskými měsíci, které ho ale trvale ruší. Poté se objeví většina Saturnova rozsáhlého systému prstenců, někdy i v kontrastu proti samotné ohromné planetě. Je vidět oblačné systémy na Titanu (00:39) a Saturnu (00:41). Poté jsou vidět krátké záběry průletů kolem několika Saturnových měsíců včetně Phoebe, Mimase, Epimetheuse a Japeta. V dalších sekvencích kolem sebe procházejí měsíce Saturnu, jak kolem něho obíhají. Pozadí hvězd někdy naruší průchod jasného měsíčku. Kosmická sonda Cassini od roku 2004 zmnohonásobila znalost lidstva o Saturnu a jeho měsících.

Štítky: Saturn, Cassini, Film, Video

Zelený Airglow

Velice těžké panorama na spojení, ve finále hodně ořízlé. Struktury jsem zachytil na 45sekundovou expozici.