Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. červenec 2012

Sopka a polární záře na Islandu

Uznání a copyright: Sigurdur H. Stefnisson

Někdy vybuchnou nebesa i Země. Sopka Hekla na Islandu vybuchla v roce 1991 ve stejnou dobu v jakou byly nahoře vidět polární záře. Hekla, je jednou z nejznámějších sopek na světě, za poslední tisíciletí vybuchla přinejmenším 20 krát a někdy způsobila velkou destrukci. Poslední erupce nastala teprve před 12 lety, ale způsobila jen malé škody. Ve výšce 100 kilometrů nad vybuchující lávou se šťastnou shodou okolností objevil zelený aurorální pás. Je Země opravdu jedinou planetou ve Sluneční soustavě, kde mohou být polární záře a sopky?

Odkaz na originální APOD

Štítky: Sopka, Polární záře, Iceland

16. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 13. 4. do 19. 4. 2015. Měsíc směřuje k novu. Večer je vidět výrazná Venuše na západě a Jupiter vysoko na jihu. Saturn je vidět nejlépe v druhé polovině noci a ráno. Přichystán je start rakety Falcon 9 s lodí Dragon k ISS. Začínají večerní přelety Mezinárodní vesmírné stanice.

Jupiter se třemi měsíci