Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. srpen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. srpen 2016

Perseida z Torralba del Burgo

Uznání a copyright: Fernando Cabrerizo

Minulou noc na planetu Zemi pršely Perseidy. Proud prachových částic z komety Swift-Tuttle letos vytvořil úžasně aktivní roj jasných kosmických čar. Noční pozorovatelé v Torralba del Burgo, Soria ve Španělsku zažili průlet jasně zářící barevné perseidy s malým výbuchem na konci, která je také na této 25 sekund dlouhé expozici. O hodně níž je vidět druhý slabší meteor. Dráhy obou meteorů se protínají v radiantu meteorického roje nad jasnými hvězdami hrdinského souhvězdí Perseus. I když aktivita roje už klesá, tak i v nadcházejících nocích budou vidět záblesky perseid. Ovšem pokud nevyjdete ven a nepodíváte se nahoru, tak žádné neuvidíte.

Štítky: Meteor, Perseid, Radiant

Z vrcholu Veľkého Dielu sú 15. júla 2018 o 21:15 SEČ kamerou Canon 550D s objektívom Canon 3,5-5,6/18-135 mm zachytené (zľava) Venuša, Mesiac a Regulus expozíciou 0,8 sekundy pri f = 135 mm, f/5,6 a ISO 800 .