Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. listopad 2018

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. listopad 2018

Do země se v poušti v Utahu zabořil létající talíř

Uznání: USAF 388th Range Sqd., Genesis Mission, NASA

V poušti v Utahu tvrdě přistál létající talíř poté, co ho sledoval radar a stíhaly helikoptéry. Bylo to v roce 2004 a nebyli přitom žádní vesmírní mimozemšťané. Ten talíř zde na snímku byla návratová schránka Genesis, součást kosmické sondy Genesis, kterou v roce 2001 vypustila organizace NASA ke studiu Slunce. K nečekaně tvrdému přistání rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu došlo proto, protože se padáky neotevřely jak bylo v plánu. Sonda Genesis obíhala kolem Slunce a sbírala částice slunečního větru, které jsou obvykle odkloněny zemským magnetickým polem. I přes tak tvrdé přistání hodně vzorků zůstalo v dostatečně dobrém stavu pro analýzu. K objevům Genesis patří nové podrobnosti o složení Slunce a jak se liší výskyt některých prvků přes Sluneční soustavu. Tyto výsledky daly nahlédnout, jak před miliardami let vznikaly planety a Slunce.

Štítky: Sluneční vítr, Mise Genesis, Tvrdé přistání