Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. červenec 2019

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. červenec 2019

Ptáci při úplném zatmění Slunce

Uznání a copyright: Leonardo Caldas

Co dělají ptáci při úplném Slunce? Tma nastává při úplném zatmění rychleji než po západu, ale také rychleji, a pro ptáky možná nečekaně, o několik minut později končí. Příběhy neobvyklého chování ptáků při zatmění byly vyprávěny po staletí, ale při úplném zatmění Slunce přes celé Spojené Státy v srpnu 2017 byly zaznamenávány a systematicky studovány reakce ptáků občanskými vědci v rámci projektu eBird. I když bylo pozorováno jisté neobvyklé chování, tak mnoho pozorovatelů zaznamenalo, že se ptáci chovali jako při soumraku a buď přistáli, anebo letěli nízko nad zemí. Radar potvrdil významný pokles vysoko letících ptáků a hmyzu při a těsně po totalitě. Naproti tomu bylo hlášeno několik pozorování normálně nočních ptáků. Zobrazené hejno ptáků v městě La Serena v Chile letělo vzduchem při úplném zatmění Slunce, které minulý týden přešlo přes Jižní Ameriku. Fotograf zachytil tuto scénu na políčcích z videa tohoto zatmění. Příští úplné zatmění Slunce v prosinci 2020 také přejde přes Jižní Ameriku, ovšem úplné zatmění v dubnu 2024 bude procházet Severní Amerikou od Mexika až přes Novou Anglii v USA.

Galerie 2019: Pozoruhodné snímky úplného zatmění Slunce poslané do APODu