Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. červen 2023

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. červen 2023

Nandu v Mléčné dráze

Uznání a copyright: Fefo Bouvier

Viděli jste v Mléčné dráze ptáka? Kromě tváře na Měsíci je noční obloha plná příběhů a různé kultury v průběhu dějin promítaly do hvězd a prachu nad nimi některé ze svých věčných legend. Generace lidí tyto nebeské ikony vidí, slyší s nimi spojené příběhy a předávají je dál. Na obrázku je nejen výseč centrálního pásu naší Galaxie Mléčné dráhy, ale podle folklóru několika domorodých národů z Uruguaye, je tam i obrys velkého ptáka zvaného Ñandú. Kromě toho je stopa Ñandú spojena s asterismem Jižní kříž. V popředí je v siluetě socha domorodé ženy z kmene Charrúa jménem María Micaela Guyunusa, která žila v 19. století a přetrvává jako symbol koloniálního odporu. Složený snímek byl pořízen v polovině dubna v Cabo Polonio v Uruguai, s Atlantským oceánem v pozadí.

1. APOD: 2022-06-12 Najděte Člověka na Měsíci
  2. NASA: Legends in the Sky - Constellation Tales from Around the World [Activity & Handout - Big Astronomy] (English and Spanish)
  3. Instagram.com: fefobouvier: ¿Ves al Ñandú en la Vía Láctea? ¿Y su huella en la Cruz del Sur?
  4. APOD: 2023-03-19 Rovnodennost na pyramidě opeřeného hada