Úvodní strana  >  Společnost  >  Kontaktuj nás...

Kontaktuj nás...

Server www.astro.cz je centrálním webem České astronomické společnosti. V provozu je již od roku 1995 a v současnosti dosahuje jeho návštěvnost okolo 4 500 přístupů denně. Každý den přináší astro.cz aktuální informace z astronomie a kosmonautiky, prezentuje činnost poboček a sekcí ČAS a podobně. Níže jsou kontakty nejen na Českou astronomickou společnost, ale rovněž na členy redakce a spolupracovníky, kteří se podílí na chodu webu.

Adresa: Česká astronomická společnost

Redakce astro.cz

• Petr Horálek
    vedoucí redaktor
    Kontakt: horalek@astro.cz
    Funkce: kontakt se složkami ČAS, obsah Astro.cz, redakční emailová pošta, příprava a přebírání článků, kontakt s autory, správa stránek a podstránek, správa sociálních sítí ČAS, příprava a správa čtenářských galerií
  • Pavel Suchan
    tiskový tajemník ČAS
    Kontakt: suchan@astro.cz
    Funkce: příprava tiskových zpráv a prohlášení, kontakt s médii, kontakt mezi Astro.cz a VV ČAS, propagace činnosti Astronomického ústavu AV ČR
  • Martin Gembec
    zástupce vedoucího redaktora
    Kontakt: martin.gembec@gmail.com
    Funkce: týdenní přehledy o úkazech na obloze, správa soc. sítí ČAS

• Josef Chlachula
    správa české mutace snímku dne NASA
    Kontakt: josefch@gmail.com
    Funkce: překlady Astronomického snímku dne, spoluzakladatel Astro.cz

• Miroslav Šulc
    jazykové korektury, fyzikální články a historie ČAS
    Kontakt: mbfv@seznam.cz
    Funkce: jazykové korektury, články o fyzice a astrofyzice a historii ČAS

• Karolína Plšková
    jazykové korektury, atmosférické úkazy
    Kontakt: sumie-dh@sumie-dh.cz
    Funkce: jazykové korektury, pomocné aktivity, informace o atmosférických úkazech

Technická správa webu

Spolupracovníci

• Jiří Srba - tiskové zprávy Evropské jižní observatoře
  • Martin Mašek - správa obsahu odborných stránek na webu
  • Petr Sobotka - tajemník ČAS, zprávy z jednání VV ČAS
  • Ostatní autoři - všichni autoři a výpis jejich publikovaných textů na webu

Provoz serveru

Server České astronomické společnosti je v provozu od 15. května 1995.

• 21. prosince 2013 - přesun serveru do Ondřejova
  • Květen 2004 - upgrade serveru.
  • Listopad 2000 - Zahájen provoz na samostatném serveru darovaném firmou Moravské přístroje. Server je i nadále umístěn v prostorách fakulty technologické ve Zlíné a je připojen k akademické síti národního výzkumu TEN. Zřízen virtuální server svetlo.astro.cz. Zřízen (přestěhován) virtuální server planetky.astro.cz
  • 18.února 1997 - zřízen virtuální server Apache, později byl doplněn modulem pro kódování češtiny mod_czech od firmy Intersoft.
  • 15.května 1995 - zahájen provoz serveru. Prostor sdílen s fakultním serverem (PC 486, Linux, httpd CERN, ISP CESNET). Operačním systémem je Linux. Doménové jméno je pouhým aliasem, data jsou v adresáři astro/. Nutno zadávat URL "/astro.html"

Statistika návštěvnosti

toplist: Věda a technika podrobnosti
navrcholu: Věda a technika podrobnosti

Bannery astro.cz pro váš web

88x31 px

Česká astronomická společnost - www.astro.cz

88x31 px negativní Česká astronomická společnost - www.astro.cz
460 x 82 px Česká astronomická společnost - www.astro.cz
460 x 82 px negativní Česká astronomická společnost - www.astro.cz

Štítky: Kontakty

Kometa C/2015 V2 (Johnson)

Kometa se nacházela nedaleko hvězdy tau v souhvězdí Herkula a byla téměř v zastávce s pohybem menším než 0.1 obloukové vteřiny za minutu. Lehce rušila vysoká oblačnost.