Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  08. září 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 08. září 2011

Ostrý pohled na místo přistání Apollo 17

Uznání: NASA / GSFC / Arizona State Univ. / Lunar Reconnaissance Orbiter

Tento pohled na místo přistání Apolla 17 v údolí Taurus-Littrow zachytila minulý měsíc družice LRO (Lunar Reconnaissance Orbiter) a je to dosud nejostřejší takový z vesmíru pořízený snímek. Snímky s nejvyšším rozlišením byly pořizovány v období, kdy dráha LRO byla pozměněna tak, aby se přiblížila až na 22 kilometrů při průletech nad některými přistávacími místy Apolla. Taková výška je pouhým dvojnásobkem výšky, ve které létají nad Zemí dopravní letadla. Na snímku je vyznačen přistávací stupeň Challengeru (vložený snímek), lunar rover (LRV) na svém konečném parkovacím místě a přístroje ALSEP (Apollo Lunar Surface Experiments Package) zanechané pro monitorování vnitřku a prostředí Měsíce. V místě přistání Apolla 17 jsou též zřetelné a snadno viditelné dvojité stopy lunar roveru a pěší stopy zanechané oběma astronauty Eugene Cernanem a Harrison Schmittem, kteří poslední kráčeli po měsíčním povrchu.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Měsíc, Apollo 17, Lunar reconnaissance orbiter

31. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 27. 7. do 2. 8. 2015. Měsíc bude v úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost planet Venuše a Jupiteru. Saturn je vidět nejlépe od soumraku nad jihozápadem. Aktivita Slunce je velmi nízká.

Hlava Štíra (M4, Antares, Rho Ophiuchi, IC4592)