Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. říjen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. říjen 2011

Blízkozemní asteroidy

Uznání: NASA, JPL-Caltech, WISE

Tato ilustrace ukazuje Slunce a planety vnitřní Sluneční soustavy a červené body asteroidů, i když velikosti nejsou v měřítku. Vlevo jsou vidět nové výsledky z NEOWISE, infračervené přehlídky asteroidů z družice WISE a to ve srovnání se starými předpoklady rozložení populace středních a velkých blízkozemních asteroidů založených na přehlídkách ve viditelných vlnových délkách. Je dobrou zprávou, že odhady z pozorování NEOWISE jsou asi o 40 procent nižší pro blízkozemní asteroidy větší než 100 metů (330 stop) než podle přehlídek ve viditelném světle. Výsledky NEOWISE založené na infračerveném snímkování jsou navíc přesnější. Sluncem zahřívané asteroidy o stejné velkosti vyzařují stejné množství infračerveného světla, ale mohou odrážet různé množství viditelného slunečního světla podle toho, jak odrazivý je jejich povrch, neboli povrchové albedo. Tento efekt může zkreslovat přehlídky založené na optických pozorováních. Výsledky NEOWISE redukují odhadovaný počet blízkozemních asteroidů z asi 35 000 na 19 500, ovšem většina stále ještě zůstává neobjevena.

Štítky: Infračervený, Asteroid, Near earth asteroid, Wise

7. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 12. 2. do 18. 2. 2018. Měsíc bude v novu. Večer je nad jihozápadem Uran. Nad ránem je vidět Jupiter a Mars, pomalu vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se zaměříme na otevřenou hvězdokupu M 41 pod Síriem ve Velkém psovi. Jak známo, let Falconu Heavy se vydařil. SpaceX nyní plánuje start Falconu 9 z Kalifornie. K Mezinárodní vesmírné stanici se měla vydat nákladní loď Progress MS-08, ale raketa se těsně před startem nezažehla. Chystá se také výstup do volného kosmu na ISS. Před pěti lety došlo k výbuchu velkého bolidu nad Čeljabinskou oblastí v Rusku.