Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. září 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. září 2017

Konjunkce komet

Image Credit & Copyright: Jose J. Chambo (Cometografia)

V pěkném poli hvězd zachyceném ráno 17. září je vidět konjunkce komet. Vlevo dole je kometa C/2017 O1 ASASSN, kterou v červenci objevila robotická přehlídka oblohy při pátrání po supernovách. Zřetelně zelenou záři komy způsobuje fluorescence dvouatomových molekul uhlíku ve slunečním světle. Triedrem viditelná kometa byla ve vzdálenosti asi 7,2 světelné minuty od Země a přibližuje se k perihelu. Ve stejném teleskopickém poli je vpravo nahoře kometa C/2015 ER61 PanSTARRS s dlouhým ohonem na odletové dráze ve vzdálenosti téměř 14 světelných minut. Mnoho světelných let vzdálené hvězdnaté pozadí obsahuje také slabé prachové mlhoviny v Mléčné dráze. Už mimo obrázek se vpravo nahoře nachází dobře známá hvězdokupa Plejády.

Štítky: Konjunkce, Konjunkce, Kometa, Kometa, C/2017 O1, C/2017 O1, C/2015 ER61, C/2015 ER61

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.