Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. říjen 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. říjen 2017

Mléčná dráha a zvířetníkové světlo nad australskými vížkami

Image Uznání a copyright: Jingyi Zhang

Co je to za podivný svět? Země! Na obrázku jsou v popředí vidět vížky (Pinnacles), neobvyklé skalní věžičky v národním parku Nambung v západní Austráli. Tvoří je starodávné mořské ulity (vápenec), ovšem jak tyto malebné věžičky vznikly, zůstává předmětem výzkumu. Toto panoráma bylo zachyceno minulý měsíc. Uprostřed se nad obzorem zvedá paprsek zvířetníkového světla, což je sluneční světlo odrážené prachovými částicemi na oběžných drahách mezi planetami Sluneční soustavy. Nahoře se zvedá oblouk centrálního pásu naší galaxie Mléčné dráhy. V pozadí noční oblohy jsou vidět planety Jupiter a Saturn, stejně jako několik slavných hvězd.

Stáhněte si zdarma: Kalendář APOD 2018.

Štítky: Mléčná dráha, Zvířetníkové světlo, Australské vížky

Zelený Airglow

Velice těžké panorama na spojení, ve finále hodně ořízlé. Struktury jsem zachytil na 45sekundovou expozici.