Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 1. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 1. díl

RNDr. Jiří Grygar v pořadu Hlubinami vesmíru

Co významného zaznamenali vědci ve Sluneční soustavě v roce 2016? RNDr. Jiří Grygar, astrofyzik a neúnavný popularizátor astronomie, se v našem pořadu nejprve zastaví u Venuše, kde japonská sonda Akatsuki přinesla zajímavý úkaz. Poté se zaměříme na Měsíc a na Mars. Naší pozornosti neujde mise JUNO u Jupiteru ani Cassini u Saturnu. Pořad sledujte v sobotu 7. 10. od 20 hodin na TV Noe.

V říjnovém díle se zaměříme na objevy ve Sluneční soustavě.

Co významného zaznamenali vědci ve Sluneční soustavě v roce 2016? RNDr. Jiří Grygar, astrofyzik a neúnavný popularizátor astronomie, se v našem pořadu nejprve zastaví u Venuše, kde japonská sonda Akatsuki přinesla zajímavý úkaz. Jaký to je?

I Měsíc a Mars se stále těší pozorností astronomů a jejich bádání nás jistě zaujme svými výsledky.

V tomto díle se podíváme i na první výsledky sondy Juno, která zkoumá Jupiter a nakonec si přiblížíme Saturn a jeho největší měsíc Titan, a také stále překvapující ledový Enceladus.

V následujícím 2. díle budeme pokračovat v novinkách u dalších těles Sluneční soustavy a vydáme se i k exoplanetám.

Premiéru sledujte tuto sobotu od 20 hod na TV Noe http://www.tvnoe.cz/.

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2016-1-dil.

K poutavému vyprávění nad novinkami v astronomii zve moderátor pořadu Jindřich Suchánek.

Štítky: Hlubinami vesmíru, TV Noe, Jiří Grygar

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.