Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 3. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 3. díl

Jiří Grygar na TV Noe
Autor: Jindřich Suchánek

Ve třetím díle Žní objevů se budeme zabývat hlubokým vesmírem. Nejprve se podíváme na hvězdy – zákrytová dvojhvězda s nejdelší oběžnou dobou, supernova s obrovským zářivým výkonem i nové měření vzdálenosti jsou opravdu velmi překvapivé objevy roku 2016!

Zastavíme se také u Místní soustavy galaxií. Jakých hmotností se astronomové dopočítali či jaké vzdálenosti se nově uvádějí? U galaxie M 31 v Andromedě byly objeveny Fermiho bubliny záření gama.

Budeme se zabývat i kombinací optických a rádiových měření ukazující nádherné a zároveň vědecky velmi cenné informace.

Největší galaxie, černé veledíry, převratné objevy v astrometrii u družice Gaia, podezřele mladá jasná galaxie, rychlé rádiové záblesky či fascinující příběh objevu gravitačních vln jsou další témata, která bude přitažlivým způsobem objasňovat dr. Jiří Grygar.

Nenechte si proto ujít toto jedinečné vyprávění doplněné fascinujícími obrazy vesmíru !

Premiéru sledujte tuto sobotu 2. 12. od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/