Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 3. díl

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Grygarem, Žeň objevů 2016, 3. díl

Jiří Grygar na TV Noe
Autor: Jindřich Suchánek

Ve třetím díle Žní objevů se budeme zabývat hlubokým vesmírem. Nejprve se podíváme na hvězdy – zákrytová dvojhvězda s nejdelší oběžnou dobou, supernova s obrovským zářivým výkonem i nové měření vzdálenosti jsou opravdu velmi překvapivé objevy roku 2016!

Zastavíme se také u Místní soustavy galaxií. Jakých hmotností se astronomové dopočítali či jaké vzdálenosti se nově uvádějí? U galaxie M 31 v Andromedě byly objeveny Fermiho bubliny záření gama.

Budeme se zabývat i kombinací optických a rádiových měření ukazující nádherné a zároveň vědecky velmi cenné informace.

Největší galaxie, černé veledíry, převratné objevy v astrometrii u družice Gaia, podezřele mladá jasná galaxie, rychlé rádiové záblesky či fascinující příběh objevu gravitačních vln jsou další témata, která bude přitažlivým způsobem objasňovat dr. Jiří Grygar.

Nenechte si proto ujít toto jedinečné vyprávění doplněné fascinujícími obrazy vesmíru !

Premiéru sledujte tuto sobotu 2. 12. od 20 hod. na TV Noe http://www.tvnoe.cz/

Bližší info o pořadu i termíny repríz http://www.tvnoe.cz/porad/hlubinami-vesmiru-s-dr-jirim-grygarem-zen-objevu-2016-3-dil

První díl Žní objevů 2016 můžete sledovat v archivu TV Noe http://www.tvnoe.cz/video/14063  a druhý http://www.tvnoe.cz/video/14497

[1] Pořad Hlubinami vesmíru na TV Noe

Štítky: Hlubinami vesmíru, TV Noe, Žeň objevů

Konjunkce nad Violkou

Konjunkce Měsíce a Venuše nastala za dne 16.6.2018 v 15:09 s úhlovou vzdáleností 2,8st.. Zde je zachycena v noci s úhlovou vzdáleností 5st. Na snímku je skalní město Vozka a v popření je Violka žlutá sudetská. Foceno od Vřesové studánky v Jeseníkách.