Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. leden 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. leden 2012

Celá obloha s polární září nad Norskem

Uznání a copyright: Sebastian Voltmer

Výše než nejvyšší budovy, výše než nejvyšší hory, výše než létají letadla, leží království polárních září. Polární záře jen zřídka sahají pod 60 kilometrů, a mohou dosahovat až 1000 kilometrů. Světlo polárních září je výsledkem srážek energetických elektronů a protonů, které narážejí do molekul v zemské atmosféře. Všechny polární záře se při pohledu z vesmíru jeví jako kruh kolem zemských magnetických pólů. Širokoúhlý, horizontálně stlačený snímek nahoře zachycuje neočekávanou polární záři, které se před měsícem prostírala na obloze nad východním Norskem.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Polární záře, Norway, Wide angle

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto