Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  20. duben 2017

Astronomický snímek dne (APOD) - 20. duben 2017

Planetka 2014 JO25

Uznání: NASA, JPL-Caltech, Goldstone Solar System Radar

Den před nejtěsnějším přiblížením zobrazil planetku 2014 JO25 radar NASA se 70 m anténou v Goldstone v Kalifornii. Pole 30 radarových snímků odshora vlevo dolů vpravo ukazuje planetku se dvěma laloky, která rotuje jednou za 9 hodin. Největší lalok měří asi 610 metrů. Tento kosmický balvan je na seznamu potenciálně nebezpečných planetek, k naší planetě se nejvíce přiblížil 19. dubna a bezpečně ji minul ve vzdálenosti 1,8 miliónu kilometrů. To je více než ve čtyřnásobné vzdálenosti Země Měsíc. Planetka se z malých domácích dalekohledů jevila jako slabá a rychle se pohybující tečka. Planetku 2014 JO25 objevila přehlídka oblohy Catalina Sky Survey, což je projekt NASA ve spolupráci s Arizonskou univerzitou pro vyhledávání objektů NEO (Near-Earth Objects), které se mohou přiblížit k Zemi.

Štítky: Asteroid, Radar, Přiblížení