Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Columbia je zpátky na Zemi
Pavel Koten Vytisknout článek

Columbia je zpátky na Zemi

Dnes v 10:33 SEČ přistál na Floridě raketoplán Columbia po velmi úspěšném letu věnovaném modernizaci HST. Během pěti výstupů do volného kosmického prostoru splnili astronauté všechny naplánované úkoly. Mimo raketoplán strávili celkem 35 hodin a 55 minut, čímž překonali rekord při jednotlivém letu raketoplánu o 29 minut. Během všech čtyř servisních výprav k dalekohledu uskutečnilo 14 astronautů dohromady 18 výstupů v celkové délce 129 hodin a 10 minut. Nynější výprava stála 172 miliónů dolarů, v čemž samozřejmě není započítána cena letu raketoplánu. Pátá a poslední výprava se k HST vydá v roce 2004.
Zdroj: SpaceFlight Now - Full Mission Coverage

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.