Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  ISS má problém - klesá tlak vzduchu

ISS má problém - klesá tlak vzduchu

Od 22.12.2003 trvají problémy s poklesem tlaku na kosmické stanici ISS. Odborníci z pozemního řídícího střediska NASA i Ruska se snaží najít příčiny poklesu tlaku.

Homepage >> ISS

Velitel Michael Foale a palubní inženýr Alexander Kaleri jsou na palubě ISS již dva a půl měsíce z plánovaných celkem šesti měsíců. Foale má s podobnými potížemi zkušenost, a to když byl v roce 1997 na palubě ruské vesmírné stanice Mir v okamžiku kdy do ní narazila nákladní loď Progress. Trhlina v plášti stanice tehdy způsobila pokles tlaku a poškozený modul musel být rychle hermeticky oddělen od ostatního prostoru Miru.
Stanice ISS je pod stálou kontrolou, kdy jsou pečlivě sledovány změny tlaku. Pro posádku problémy nyní údajně nepředstavují speciální úkoly.

Undulatus Asperatus