Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Šance vypuštěna

Šance vypuštěna

Raketa Delta 2 vynáší sondu Opprtunity na cestu k Marsu (8.7.2003 8:15 SELC)
V úterý 8.7.2003 v 5:18 SELČ vypustila NASA druhý rover určený k prozkoumání Marsu - Šanci (Opportunity). Opportunity vynesla raketa Delta II z mysu Cape Canaveral. v 5:18 SELČ. Po 83 minutách se sonda úspěšně oddělila od nosiče a byla navedena na dráhu k Marsu. Všechny systémy sondy pracují dle předpokladů.

K Marsu již míří první sonda - Duch (Spirit) vypuštěná 10. června. Duch již urazil 77 milionů kilometrů a všechny přístroje na palubě jsou v pořádku.

Šance by měla 25. července 2004 přistát v oblasti Meridiani Planum. Tři týdny před tím dosedne Duch do ohromného kráteru na druhé straně planety. Obě vozítka budou provádět geologický průzkum a zkoumat, zda jsou v místě přistání podmínky vhodné pro život.

Pokud Vás zajímá, kde se Šance nachází, může navštívit stránku JPL.