Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Shenzou IV

Shenzou IV

V průběhu letošního roku provede Čína poslední nepilotovaný start kosmické lodi před vysláním svého kosmonauta na oběžnou dráhu Země.

Program zvaný "Shenzou IV" plynule pokračuje, oznámila v neděli agentura Xihua. Čína vypustí pilotovanou loď jak jen to bude možné a na tak dlouhou dobu, po jakou bude zaručena bezpečnost kosmonautů.

Agentura Xihua neuvedla žádné další podrobnosti. Čína tají pokroky v přípravách na start pilotované rakety a předchozí zkušební starty byly oznámeny až po jejich úspěšném proběhnutí.

Shenzou III odstartovala v březnu. Loď nesla testovací figurínu a byla vypuštěna z kosmického centra v centrální provicii Gansu a přistála v severní části vnitřního Mongolska.

Čína se snaží stát třetí zemí schopnou samostatně vyslat lidi do vesmíru. Poprvé se tak stalo v Sovětském svazu v roce 1961, Spojené státy následovaly o rok později.

Zdroj: Reuters

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.