Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Soukromá kosmická sonda k Marsu

Soukromá kosmická sonda k Marsu

archimedes.jpg
Německá organizace AMSAT - svaz německých vědců, inženýrů a techniků - čítající 1200 členů, a Marťanská německá společnost (Mars Society Deutschland) chtějí dokázat, že soukromé osoby a organizace jsou také schopny podílet se na výzkumu a využívání kosmického prostoru.

Na rok 2009 plánují start kosmické sondy, od které se na oběžné dráze kolem Marsu oddělí vědecká družice (balón). Organizace AMSAT si chce rezervovat nosnou kapacitu rakety Ariane 5, která by směrem k Marsu navedla sondu o hmotnosti přibližně 500 kg. Ta má být uvedena na oběžnou dráhu kolem rudé planety 9 měsíců po startu, kde bude fungovat jako retranslační stanice. Signály bude předávat na Zemi na vlnových délkách určených pro radioamatéry.

Podle současných propočtů bude první soukromá mise k Marsu stát přibližně 10 miliónů euro. Označení tohoto projektu je P5A-Mission nebo "Go Mars". To je projekt organizace AMSAT. Cílem projektu, na kterém pracuje Marťanská německá společnost, jejímiž členy jsou rovněž vědci a technici, je výzkum atmosféry Marsu. Tato organizace připravuje vědecký modul s názvem Archimedes. Na oběžné dráze kolem Marsu se nafoukne atmosférický balón o průměru asi 14 m, který bude unášen vzdušnými proudy. Během své životnosti bude shromažďovat data o ovzduší a předávat je na Zemi.

Zdroj: marssociety.de