Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Fotogalerie: Úplné zatmění Měsíce 28. 9. 2015

Fotogalerie: Úplné zatmění Měsíce 28. 9. 2015

Úplné zatmění Měsíce 28. 9. 2015
Autor: Martin Gembec

V pondělí 28. září 2015 na svátek sv. Václava nastalo pěkné úplné zatmění Měsíce, které jsme mohli pozorovat v celém jeho průběhu. Tedy pokud počasí dovolilo. Toto zatmění bylo mimořádné tím, že nastalo při tzv. superúplňku, kdy Měsíc byl o něco blíže Zemi. Do redakce pochopitelně dorazilo mnoho krásných snímků a vy si je teď můžete všechny prohlédnout. Pokud jste ještě své snímky nezaslali a chcete se o ně podělit také, využijte formulář pro vložení. Autorům všech došlých fotek děkujeme a těšíme se na další! Aktualizováno: 2. 10. 2015 v 6:42 SELČ

16. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 17. 4. do 23. 4. 2017. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer zůstává nad západem Mars a pomalu se zlepšuje i večerní viditelnost Jupiteru. Ráno je nejvýše Saturn, nízko už také jasná Venuše. Stále můžeme doporučit několik komet. Čeká nás průlet blízkozemní planetky, viditelné i menšími dalekohledy. Z nabídky 100 pozorování přidáváme jednu pěknou kulovku a galaxii, jeden zákryt hvězdy planetkou a především upozorníme na maximum meteorického roje Lyrid, které letos nebude rušit Měsíc. Očekává se start první čínské zásobovací lodi a ukázalo se, že Enceladus by mohl být dobrým místem pro život.