Úvodní strana  >  Články  >  Multimédia  >  Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Kovářem a dr. Petrem Slaným (2. díl)

Hlubinami vesmíru s dr. Jiřím Kovářem a dr. Petrem Slaným (2. díl)

Jiří Kovář a Petr Slaný v pořadu Hlubinami vesmíru. Autor: Tv Noe
Jiří Kovář a Petr Slaný v pořadu Hlubinami vesmíru.
Autor: Tv Noe
V sobotu 4. srpna bude mít premiéru pokračování pořadu Hlubinami vesmíru o černých děrách. Hosté pořadu jsou opět dr. Jiří Kovář a dr. Petr Slaný. Pořad začíná ve 20:50 na Tv Noe.

Dr. Petr Slaný. Autor: Tv Noe
Dr. Petr Slaný.
Autor: Tv Noe
I v tomto druhém díle besedy pod hvězdami se budeme převážně zabývat černými děrami - vesmírnými objekty, jejichž existence nenechává zvídavého člověka bez otázek. A na jaké dnes budeme hledat odpovědi?

Dr. Jiří Kovář. Autor: Tv Noe
Dr. Jiří Kovář.
Autor: Tv Noe
Tak například: Jaké jsou vztahy vyplývající z Einsteinovy rovnice E=mc2? Co tato rovnice vyjadřuje? Kdy byly černé díry objeveny? Kolik jich je v naší Galaxii? Nad čím se v současnosti u černých děr ve Ústavu fyziky FPF Slezské university bádá? Co jsou akreční disky u černých děr a jakou mají strukturu? Mohou třeba i levitovat?

Nejen o těchto otázkách, ale i o smyslu základního výzkumu se můžete něco bližšího v našem pořadu dozvědět a máte-li na to chuť? Pak přijměte pozvání do okolí černých děr.

Ke sledování Vás zve autor pořadu Jindřich Suchánek.

Živé vysílání TV Noe
Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru

Airglow z Ivančic

Airglow (světélkování ve vysoké atmosféře). Fotoaparát Sony DSC-RX100M2, ISO6400, f/1.8, exp. 10 s. Fotografováno z okraje menšího města (Ivančice na Brněnsku).