Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Pozvánka na astrocesty

Pozvánka na astrocesty

Úvodní strana serveru www.astrocesty.eu provozovaného Hvězdárnou Valašské Meziříčí
Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. a Kysucká hvezdáreň v Kysuckom Novom Meste (Slovensko) připravily společně (nejen) pro návštěvníky Zlínského a Žilinského kraje seznam zajímavých míst, která stojí za to navštívit. Především se jedná o hvězdárny a astronomické pozorovatelny jakožto objekty prvořadého zájmu obou institucí, a také o sluneční hodiny. Oba kraje však mohou návštěvníkům nabídnout i jiné zajímavosti, jako jsou muzea, přírodní a technické památky, geologické lokality, rozhledny a další vyhlídkové body, ale třeba i zahrady, památné stromy či studánky.

Všechny lokality zařazené do seznamu byly v rámci projektu Astronomické cestování pracovníky obou hvězdáren navštíveny, zmapovány a vyfotografovány, ke každému místu byl zpracován stručný popis. Výstupem projektu jsou jednak tištěné publikace (brožurky, mapy), které si můžete vyžádat ve vybraných informačních centrech ve Zlínském kraji nebo osobně na Hvězdárně Valašské Meziříčí. Dále byl spuštěn velmi podrobný informační server, který najdete na adrese

Soutok Rožnovské a Vsetínské Bečvy poblíž Valašského Meziříčí
Kromě interaktivní mapy obsahují tyto internetové stránky detailní informace ke každé lokalitě (koncem března 2011 byla dostupná data a fotografie pro zhruba 280 lokalit), mapku a další užitečné rady k návštěvě (dostupnost, otevírací doba apod.). Nechybí ani naše tipy na zajímavé výlety pěšky, autem či na kole. Samozřejmě si můžete v elektronické podobě prohlédnout zmíněné tištěné výstupy a dozvíte se řadu dalších zajímavostí k celému projektu.

Stránky www.astrocesty.eu jsou relativně jednoduché a pro většinu virtuálních návštěvníků budou dostačující. Jejich nejdůležitější součástí je seznam lokalit, doplněných stručným popisem a fotografickou dokumentací. Pomocí vyhledávacích filtrů si můžete nechat zobrazit buď všechny lokality, případně zajímavosti ve vybraném kraji či okrese, nebo si vyhledáte jen typy lokalit, které vás zajímají, například rozhledny či vodní plochy.

Model planetky Vsetín, který slouží jako meteorologická stanice a sluneční hodiny
Speciálně pro cykloturisty nabízíme možnost "odborného průvodce" po vybraných turistických trasách, který vás bude správně navigovat na cestách spojujících především astronomické objekty. A nejen to. Bude vás průběžně informovat o zajímavostech v krajině, kterou budete projíždět, doporučí návštěvu zajímavých míst a zajistí návštěvu na cílové hvězdárně. V případě zájmu se obraťte přímo na Ladislava Šmelcera, pracovníka Hvězdárny Valašské Meziříčí, telefon 571 611 928 nebo elektronickou poštou na adrese lsmelcer@astrovm.cz.

Webové stránky www.astrocesty.eu jsou součástí trvalé udržitelnosti celého projektu, na jejichž rozšiřování a doplňování budeme pracovat i nadále. Neváhejte a navštivte naše stránky a spolupracujte s námi na jejich další tvorbě a zdokonalování! Můžete nám posílat své postřehy a zážitky, zajímavé fotografie či náměty na zařazení dalších lokalit, které stojí za to navštívit.

Projekt s názvem Astronomické cestování je spolufinancován Evropskou unií z prostředků fondu mikroprojektů spravovaného Regionem Bílé Karpaty.

Farebné svetelné dráhy hviezd