Úvodní strana  >  Články  >  Ostatní  >  Volby do výboru Historické sekce ČAS

Volby do výboru Historické sekce ČAS

Voleb se mohou zúčastnit pouze členové Historické sekce ČAS.

Volební období 2005-8
Ve dnech od 8.2. do 25.2.2005 probíhají korespondenční volby do výkonného výboru Historické sekce ČAS.
kandidáti: Petr Bartoš
Štěpán Kovář
Vlastislav Feik
František Jáchym
podrobnosti naleznete na: HISEC

46. vesmírný týden 2017

Přehled událostí na obloze od 13. 11. do 19. 11. 2017. Měsíc bude v novu. Ráno nastane těsná konjunkce Venuše s Jupiterem. Saturn už je večer jen velmi nízko nad jihozápadem. První polovina noci nabízí také planety Neptun a Uran a nad ránem je vidět nad jihovýchodem také Mars. Maximum aktivity meteorického roje Leonid připadá na 17. listopad. V neděli vypuštěná nákladní loď Cygnus se má v týdnu spojit s ISS. Očekáváme start rakety Falcon 9 s tajnou družicí (mise Zuma).

Pozoruhodná planetární mlhovina v Lištičce.

Tato mlhovina (Činka) je kromě svého krásného vzhledu originální také svým tvarem. Podle některých studií by centrální hvězda (jinak namodralý trpaslík, který je pozorovatelný na snímku) mohla být součástí dvojhvězdy. Na noční obloze je absolutně nejfotografovanější planetární mlhovinou, jež zabírá zhruba 15 úhlových minut a má průměr 2.5 ly!