Úvodní strana  >  Články  >  Sluneční soustava  >  Seminář - Nebezpečí vesmírné apokalypsy fakta a mýty

Seminář - Nebezpečí vesmírné apokalypsy fakta a mýty

Hvězdárna Valaské Meziříčí pořádá ve spolupráci s Valaskou astronomickou společností ve dnech 2. a 4. dubna 2004 v přednákovém sále hvězdárny seminář na téma Nebezpečí vesmírné apokalypsy fakta a mýty.

Program semináře bude zaměřen na problematiku moného ohroení lidstva a ivota na Zemi vůbec kosmickými vlivy předevím srákami s planetkami a kometami. Jsou takové katastrofy reálné? Stihne lidstvo osud dinosaurů? Můeme se před těmito srákami bránit?

Podrobnějí informace o programu najdete na internetové adrese astrovm.cz.

Semináře se mohou zúčastnit vichni zájemci z řad veřejnosti.

Přehled událostí na obloze od 21. 8. do 27. 8. 2017. Měsíc bude v novu, nastává americké úplné zatmění Slunce. Jupiter mizí večer na západě. Saturn je za soumraku nad jihozápadem. V druhé polovině noci uvidíme Neptun a Uran. Ráno se ukazuje Venuše. Aktivita Slunce je střední a je co pozorovat. Po čtveřici startů raket v minulém týdnu očekáváme další dva starty, kterým bude dominovat start Falconu 9 s družicí Formosat-5. Rusové při výstupu na iSS vyzkoušeli nový skafandr.

Částečné zatmění Měsíce 7.8.2017