Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v roce 2009. Autor: Miloslav Druckmüller
Zatmění Slunce v roce 2009.
Autor: Miloslav Druckmüller
Právě na 13. listopadu 2012 našeho času připadá datum úplného zatmění Slunce. Proto jsme se rozhodli v TV Noe při této vzácné příležitosti přinést Vám, divákům, speciální díl pořadu Hlubinami vesmíru. Pořad začíná v úterý 13. listopadu od 21 hodin. V pořadu budou k úkazu mluvit vzácní hosté, živě budeme přenášet video z míst zatmění a telefonicky se spojíme s některými českými vědci přímo v pásu zatmění.

V ostravském studiu TV Noe budeme komentovat zatmění s prof. Petrem Kulhánkem z ČVÚT a dr. Miroslavem Bártou ze slunečního odd. Astronomického ústavu AV a doufejme, že se podaří přímý přenos přímo z Austrálie. V průběhu přenosu se rovněž spojíme také s českými astronomy, kteří událost sledují přímo na místě.

Další úplné zatmění bude až za rok nad Atlantickým oceánem a v rovníkové Africe. Nenechte si proto ujít tuto významnou astronomickou událost a poprvé v českých zemích se podívejte živě na TV přenos úplného zatmění Slunce!

K českému večernímu sledování ranního zatmění v Austrálii zve všechny příznivce vesmíru Jindřich Suchánek

- Živé vysílání TV Noe
- Záznam pořadu dostupný online v archivu
- Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru, Zatmění Slunce

Airglow z Ivančic

Airglow (světélkování ve vysoké atmosféře). Fotoaparát Sony DSC-RX100M2, ISO6400, f/1.8, exp. 10 s. Fotografováno z okraje menšího města (Ivančice na Brněnsku).