Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v roce 2009. Autor: Miloslav Druckmüller
Zatmění Slunce v roce 2009.
Autor: Miloslav Druckmüller
Právě na 13. listopadu 2012 našeho času připadá datum úplného zatmění Slunce. Proto jsme se rozhodli v TV Noe při této vzácné příležitosti přinést Vám, divákům, speciální díl pořadu Hlubinami vesmíru. Pořad začíná v úterý 13. listopadu od 21 hodin. V pořadu budou k úkazu mluvit vzácní hosté, živě budeme přenášet video z míst zatmění a telefonicky se spojíme s některými českými vědci přímo v pásu zatmění.

V ostravském studiu TV Noe budeme komentovat zatmění s prof. Petrem Kulhánkem z ČVÚT a dr. Miroslavem Bártou ze slunečního odd. Astronomického ústavu AV a doufejme, že se podaří přímý přenos přímo z Austrálie. V průběhu přenosu se rovněž spojíme také s českými astronomy, kteří událost sledují přímo na místě.

Další úplné zatmění bude až za rok nad Atlantickým oceánem a v rovníkové Africe. Nenechte si proto ujít tuto významnou astronomickou událost a poprvé v českých zemích se podívejte živě na TV přenos úplného zatmění Slunce!

K českému večernímu sledování ranního zatmění v Austrálii zve všechny příznivce vesmíru Jindřich Suchánek

- Živé vysílání TV Noe
- Záznam pořadu dostupný online v archivu
- Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru, Zatmění Slunce

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.