Úvodní strana  >  Články  >  Úkazy  >  Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v Austrálii živě na TV Noe

Zatmění Slunce v roce 2009. Autor: Miloslav Druckmüller
Zatmění Slunce v roce 2009.
Autor: Miloslav Druckmüller
Právě na 13. listopadu 2012 našeho času připadá datum úplného zatmění Slunce. Proto jsme se rozhodli v TV Noe při této vzácné příležitosti přinést Vám, divákům, speciální díl pořadu Hlubinami vesmíru. Pořad začíná v úterý 13. listopadu od 21 hodin. V pořadu budou k úkazu mluvit vzácní hosté, živě budeme přenášet video z míst zatmění a telefonicky se spojíme s některými českými vědci přímo v pásu zatmění.

V ostravském studiu TV Noe budeme komentovat zatmění s prof. Petrem Kulhánkem z ČVÚT a dr. Miroslavem Bártou ze slunečního odd. Astronomického ústavu AV a doufejme, že se podaří přímý přenos přímo z Austrálie. V průběhu přenosu se rovněž spojíme také s českými astronomy, kteří událost sledují přímo na místě.

Další úplné zatmění bude až za rok nad Atlantickým oceánem a v rovníkové Africe. Nenechte si proto ujít tuto významnou astronomickou událost a poprvé v českých zemích se podívejte živě na TV přenos úplného zatmění Slunce!

K českému večernímu sledování ranního zatmění v Austrálii zve všechny příznivce vesmíru Jindřich Suchánek

- Živé vysílání TV Noe
- Záznam pořadu dostupný online v archivu
- Bližší info + reprízy

Štítky: Hlubinami vesmíru, Zatmění Slunce

9. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 26. 2. do 4. 3. 2018. Měsíc bude v úplňku. Po západu Slunce je nad západem jasná Venuše a Merkur. Nad jihozápadem je Uran. V druhé polovině noci a nad ránem je vidět Jupiter a Mars, vylézá i Saturn. Z objektů noční oblohy se podíváme na nejjasnější hvězdu ze souhvězdí Vozky. Falcon 9 z Kalifornie odstartoval úspěšně a podařilo se i dovézt do přístavu aerodynamické kryty. Druhý Falcon z Floridy má na poslední chvíli odklad na neurčito, H-IIA v Japonsku asi dva dny kvli počasí. Z ISS se vrátí část posádky v lodi Sojuz MS-06. Z Floridy má letět raketa Atlas V s družicí GOES-S. Před čtyřiceti lety odstartoval ke stanici Saljut 6 Sojuz 28 s prvním československým kosmonautem Vladimírem Remkem a Alexejem Gubarevem. V Brně k tomu chystají vzpomínkovou akci.

Aldebaran těsně po zákrytu Měsícem