Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. srpen 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. srpen 2004

Stín marťanského robota

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Co kdybyste uviděli svůj vlastní stín a ten by nebyl stínem člověka? Tak to byste mohli být roverem Opportunity, který nyní zkoumá Mars. Opportunity a jeho dvojče Spirit už od ledna zkoumají rudou planetu a nalezly důkazy pradávné vody a vnitřní sluneční soustavou odeslaly snímky, nad kterými se tají dech. Na snímku nahoře se Opportunity dívá na druhou stranu od Slunce do kráteru Endurance a vidí svůj vlastní stín. Vpravo a vlevo dole jsou vidět jeho dvě kola, zatímco v pozadí je vidět dno a stěny neobvyklého kráteru. Opportunity se opatrně plíží svým vlastním způsobem dovnitř tohoto záhadného kráteru a doufá, že nalezne nová vodítka k vlhké dávné minulosti druhé nejobyvatelnější planety v naší sluneční soustavě.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Mars, Shadow, Opportunity rover

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto