Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. duben 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. duben 2012

Šest měsíců Saturnu

Uznání a copyright: Rafael Defavari

Kolik měsíců má Saturn opravdu? Doposud jich bylo objeveno 62, nejmenší měří jen zlomek kilometru. Na ostrém portrétu Saturnovy rodiny z 9. března je vidět šest jeho největších družic. Titan má průměr 5150 kilometrů, je větší než pozemský Měsíc a o trochu větší než Merkur a je vlevo dole. Směrem doprava je Mimas, Tethys, [Saturn], Enceladus, Dione a zcela vpravo Rhea. První přirozenou družici Saturnu Titan objevil v roce 1655 holandský astronom Christiaan Huygens, zatímco nejnovější měsíc, předběžně označený S/2009 S1, nalezl v roce 2009 tým vědců Cassini Imaging Science Team. Dnešní noc na pozemské obloze Saturn dospěje do opozice a tak nabídne nejlepší pohled na planetu s prstenci a měsíci.

Odkaz na originální APOD

Štítky: Saturn, Mimas, Titan, Enceladus, Tethys, Dione

35. vesmírný týden 2015

Přehled událostí na obloze od 24. 8. do 30. 8. 2015. Měsíc bude kolem úplňku. Na večerní obloze končí viditelnost Saturnu. Ráno vykukuje Venuše a Mars. Aktivita Slunce se zvýšila. Vesmírná stanice dostane významnou zásilku zásob z útrob nákladní lodi HTV.

Pluto