Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Družice pro výzkum mikrogravitace
redakce II Vytisknout článek

Družice pro výzkum mikrogravitace

Ruská raketa Sojuz-U, která odstartovala z kosmodromu Plesetsk 9. září ve 20:00 SELČ, vynesla na oběžnou dráhu družici Foton-12. Družice byla úspěšně umístněna na dráhu mezi 220 a 380 km nad povrchem Země. Družice nese sadu ruských experimentů, stejně tak jako 10 experimentů poskytnutých Evropskou kosmickou agenturou (ESA), které jsou zaměřeny na výzkum vlivu stavu beztíže na biologické systémy. Podle prvních zpráv se všechny experimenty zdají být po startu v pořádku. Družice obsahuje návratové pouzdro, které by mělo 25. září přistát zpět na Zemi v blízkosti rusko-kazašských hranic.
Zdroj: SpaceViews ze dne 10. září.

Jihozápadní obloha v Pardubicích

Ukázka toho, co lze ještě aktuálně zachytit na jihozápadní obloze (souhvězdí Býka, Blíženců,...). ISO: 1600, exp.: 2 min.