Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Moskevská milice zbila kosmonauta

Moskevská milice zbila kosmonauta

Po tragédii v Beslanu se v Rusku rozpoutal hon na lidi kavkazského vzezření. Obětí se stal také bývalý kosmonaut z Dagestánu Magomed Tolbojev, důstojník, nositel vyznamenání Hrdina Ruska a průkazu asistenta jednoho poslance Dumy.

Ve čtvrtek 9. září večer ho zadržela milice na rutinní kontrole dokumentů u stanice metra Vychino na okraji Moskvy. "Kam jdeš?" zeptali se milicionáři. "Domů," odpověděl. "Tvůj domov je v horách," odsekli a začali ho bít. Tolbojev se bránil, dokud nezasáhli kolemjdoucí.

Na rozloučenou mu milice řekla: "Padej odsud, černá srágoro! A řekni svým rodákům, že vás všechny zaškrtíme." Plukovník letectva Magomed Omarovič Tolbojev byl v programu raketoplánu Buran ve funkci velitele a pilota.

Zdroj: Gazeta Wyborcza

26. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 25. 6. do 1. 7. 2018. Měsíc bude v úplňku. Venuše je večer nad severozápadem, Jupiter nad jihozápadem a Saturn se objevuje na jihovýchodě a 27. 6. je v opozici. Do východní elongace postupuje Merkur. Mars je vidět hlavně v druhé polovině noci. Planetka Ryugu už je vidět detailně. Curiosity také zaznamenala nástup prachové bouře na Marsu. Před 110 lety došlo nad sibiřskou oblastí Tunguska ke známé explozi po dopadu planetky nebo kometárního jádra.