Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Moskevská milice zbila kosmonauta

Moskevská milice zbila kosmonauta

Po tragédii v Beslanu se v Rusku rozpoutal hon na lidi kavkazského vzezření. Obětí se stal také bývalý kosmonaut z Dagestánu Magomed Tolbojev, důstojník, nositel vyznamenání Hrdina Ruska a průkazu asistenta jednoho poslance Dumy.

Ve čtvrtek 9. září večer ho zadržela milice na rutinní kontrole dokumentů u stanice metra Vychino na okraji Moskvy. "Kam jdeš?" zeptali se milicionáři. "Domů," odpověděl. "Tvůj domov je v horách," odsekli a začali ho bít. Tolbojev se bránil, dokud nezasáhli kolemjdoucí.

Na rozloučenou mu milice řekla: "Padej odsud, černá srágoro! A řekni svým rodákům, že vás všechny zaškrtíme." Plukovník letectva Magomed Omarovič Tolbojev byl v programu raketoplánu Buran ve funkci velitele a pilota.

Zdroj: Gazeta Wyborcza

Snímek blízkozemní planetky (311554) 2006 BQ147

Rozměry obrázku jsou 15 x 15 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Planetka typu Aten 15.9 magnitudy se mezi hvězdami pohybovala rychlostí 9.91 obloukové vteřiny za minutu. Silně rušil Měsíc.