Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Nová posádka k Miru
redakce II Vytisknout článek

Nová posádka k Miru

Kosmická loď Sojuz TM-28 byla včera vypuštěna podle plánu ve 13:43 místního času z kosmodromu Bajkonur. Po devíti minutách dosáhla oběžné dráhy. Na palubě lodi jsou tři kosmonauti - velitel Sergej Avdejev, inženýr GenadijPadalka a bývalý poradce ruského prezidenta Jurij Baturin. Jejich cílem je kosmická stanice Mir, se kterou by se Sojuz mělspojit v sobotu. Baturin se ještě v průběhu srpna vrátí na Zem se současnou posádkou Miru, kterou tvoří Talgat Musabajev a Nikolaj Budarin, nová posádka bude na Miru působit do února 1999 (velitel Avdejev až do června).
Zdroj: Florida Today - Space On-line

38. vesmírný týden 2016

Přehled událostí na obloze od 19. 9. do 25. 9. 2016. Měsíc bude v poslední čtvrti, projde kolem Aldebaranu. Večer je velmi nízko na západě Venuše a na jihozápadě jsou Mars a Saturn. Neptun a Uran můžeme pozorovat celou noc. Na ranní obloze můžeme před svítáním pozorovat kužel zvířetníkového světla do něhož před východem Slunce stoupá planeta Merkur. Ke startu se připravuje tříčlenná posádka, kterou by měl vynést v pátek Sojuz-MS2 na cestu k ISS. Začíná astronomický podzim.