Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Pohledem kosmonautů

Pohledem kosmonautů

Na stránkách Astronomického deníku najdete i audio záznam diskuze "Pohledem kosmonautů", která se za přítomnosti Vladimíra Remka a řady dalších významných hostí uskutečnila v pondělí 10. března na brněnské hvězdárně.

Jiří Dušek (* 11. srpna 1971 Sušice) je český astronom a astrofyzik, ředitel brněnské hvězdárny. V Brně žije od svých tří let. O astronomii se zajímal od dětství, což vyústilo ve studium astrofyziky na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity. Dlouhodobě působí na Hvězdárně a planetáriu Brno, jejímž ředitelem se stal v roce 2008. Je autorem populárně naučných programů, které jsou v planetáriu promítány veřejnosti, a také různých publikací z oblasti astronomie. Je po něm pojmenována planetka (14054) Dušek.