Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Raketové a balónové studentské projekty ESA

Raketové a balónové studentské projekty ESA

Náš letošní úspěch - stojíme na našem experimentu CRIndIons
Přijde Ti úžasné, co člověk již vše dokázal v kosmu a zajímá Tě, kam směřujeme? Skvěle! Připadá Ti ale kosmický výzkum odosobněný a nedosažitelný pro Tebe samotného? Chyba! Není tomu tak a rádi ukážeme, jak se jednoduše a zábavně stát raketovým inženýrem nebo vědcem - či si to alespoň vyzkoušet. Úžasná šance právě pro Tebe, přihlášky do půlky listopadu!

Gondola balónu BEXUS8
Sami jsme se účastnili v minulých letech tří stratosférických balónových experimentů a měli to štěstí, že byly všechny úspěšné! Tento program chceme opravdu doporučit - moc rádi uvidíme, když další čeští studenti přijdou s novým nápadem, co by rádi změřili či otestovali na hranici Vesmíru!

Možnosti jsou dvě - na stratosférickém balónu ve výšce 30km či opravdové raketě (dosahující až ionosféry, výšek přes 100km). Vlastní let se koná v aurorálních oblastech Švédské Kiruny, kde byl vybudován Evropský civilní kosmodrom ESRANGE. Už jen dané místo jistě zaručí nezapomenutelné zážitky severského Laponska... s polární září nad hlavou!

Gondola balónu BEXUS8
Program je členěn dle vzoru opravdových projektů, tj. jako celý tým projdete všemi kroky vývoje experimentu, samozřejmě velmi zjednodušenými, zkrácenými, ale zato zábavnými. Vše začíná pozvánkou od Evropské kosmické agentury (ESA) k presentaci návrhu projektu v Nizozemském technologickém centru ESA ESTEC, kde budete moci navštívit řadu vývojových a testovacích laboratoří. Svůj předběžný návrh pak o pár měsíců později presentujete v DLR Oberpfaffenhofen, ve velice zajímavém centru Německé kosmické agentury.

Předtím, než se vydáte za polární kruh svůj experiment vyslat na pouť až na hranice vesmíru ze Švédského ESRANGE, tak budete mít možnost svůj finální návrh opět předložit k doporučením ze strany expertů ESA. Právě tato stránka - možnost projít všechna hlavní pracoviště evropského kosmického výzkumu, poznat mnoho velmi přátelských expertů a také kolegů studentů z ostatních týmů z mnoha Evropských zemí - je jedním z největších plus tohoto projektu.

Start experimentálního balónu BEXUS 8
Teprve však vlastní raketová či balónová vypouštěcí kampaň ve vás zanechá opravdu nezapomenutelný pocit, že být raketovým inženýrem či kosmických vědcem je rozhodně ve vašich silách! A navíc - dobrá zábava a dokonalé zadostiučinění. Nebojte se - neočekávají se od vás hluboké znalosti ani perfektní výsledek - cílem je právě proces učení a seznámení se s možnostmi v oboru. Proto má šanci uspět každý návrh projektu, podpořený dostatečnou motivací a snahou vše zdárně dovést až ke konci!

Opravdu to stojí zato a jsi-li student/ka vysoké školy se zájmem o Vesmír (tedy převážně z přírodovědeckých a technických oborů) měl/a by ses zamyslet, zda by Tě právě tento zážitek nelákal. Veškeré cestovné a strava během všech návštěv je hrazena ESA, vy pouze musíte přijít se zajímavým nápadem a realizovat ho! Jsme jedni z vás, my to dokázali, vy to dokážete určitě taky, nebojte se to zkusit!

Úchvatná severská příroda...
Uvítáme jakékoliv dotazy a velmi rádi pomůžeme s kroky k přihlášení do těchto kampaní - jedná se o týmové projekty, pokud jsi tedy sám/a a nemáš vhodné kolegy, můžeme se pokusit Tě seznámit s podobně nadšenými kolegy. I v případě, že nemáš v tuto chvíli žádný nápad, pouze bys rád pomohl s realizací takového českého projektu, ozvi se - začíná se již formovat další český tým.

Neváhej ale příliš dlouho - pokud Tě dané zaujalo, kontaktuj nás co nejdříve - registrace projektu a zainteresovaných by měla proběhnout do poloviny listopadu!

TimePiX team (BEXUS 7)
Více info: www.rexusbexus.net kde si můžeš přečíst také doporučení přímo od nejzkušenějšího Evropského astronauta Thomase Reitera!

Jaroslav Urbář za experimenty CRIndIons, TimePiX@Space a Stratospheric census. Kontakt: jaroslav.urbar@gmail.com , http://crindions.blogspot.com