Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Šéfové Mars Pathfinderu na obloze
redakce II Vytisknout článek

Šéfové Mars Pathfinderu na obloze

Na počest velmi úspěšné mise Mars Pathfinder byli čtyři planetky Sluneční soustavy pojmenovány podle vůdčíchosobností tohoto projektu. Odměněnými jsou Matthew Golombek, Brian Muirhead, Donna Shirley a Tony Spear. Planetky jim"darovala" Eleanor Helinová, vedoucí projektu NEAT (Near-Earth Asteroid Tracking), který se zabývá vyhledáváním a katalogizací blízkozemních planetek. Není náhodou, že všechny čtyři planetky se na svých drahách přibližují k dráze Marsu, nebo ji protínají.
Zdoj: JPL Press Release ze dne 10. června.

16. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 16. 4. do 22. 4. 2018. Měsíc je v novu a objeví se na večerní obloze. Večer je nad západem jasná Venuše. Jupiter je vidět už po půlnoci a ráno uvidíme nejlépe Mars a Saturn. Na obloze si představíme zajímavou galaxii v souhvězdí Žirafy. Uplynulý i následující týden je plný mnoha startů raket. Namátkou vybíráme významnou vědeckou družici TESS. Před 420 lety se narodil Riccioli, autor mnoha známých pojmů na mapě Měsíce.

Farebné svetelné dráhy hviezd