Úvodní strana  >  Články  >  Kosmonautika  >  Sonda Ulysses
redakce II Vytisknout článek

Sonda Ulysses

Sonda Ulysses je ve vynikající formě a pokračuje ve svém druhém oběhu kolem Slunce. Momentálně se nachází22 stupňů jižně od slunečního rovníku a pohybuje se rychlostí 33 000 km/h. Každé dva dny probíhámanévr jehož cílem je neustálé zaměření vysokoziskové antény směrem k Zemi. Při prvním průletu v blízkosti slunečníchpólů došlo k neočekávanému houpání ramena antény vlivem slunečního záření, které se přenášelo na samotnou sondu. Vědci proto připravili sekvence příkazů, které by při příštím přiblížení ke Slunci měly toto minimalizovat. Ulysses proletí nad jižním pólem Slunce v období od září 2000 do ledna 2001 a nad severním od září 2001 do prosince 2001. Bude to v období maximální sluneční aktivity, takže vědci očekávájí velmi odlišné podmínky od těch při prvním obletu Slunce.
Zdroj: Ulysses Mission Status z 3. března .

Kometa 41P/Tuttle-Giacobini-Kresák se nacházela v jižní části souhvězdí Herkula poblíž rozhraní s Orlem a Hadonošem.